Sunday, March 18, 2018

Usile dintre lumi

Viata asta pare un film suprarealist..Ca vezi ce vezi..Acuma te intrebi nu daca e adevarat, ci daca si crezi ca merita sa analizezi..Bine, e retoric totusi, ca ce merita simti, si faci fara sa iti mai pui problema..Si parca totul e foarte rapid schimbator, ca atunci cind inchizi ochii, si parca ti-e frica sa-i deschizi ca nu stii ce naiba o sa vezi total diferit fata de cum era..Bine, nu ca fac teoria chibritului iar, dar e clar o porcarie tot, pentru ca e la liber, si omul isi cam face nevoile pe tot, ca si cum  ar fi stapin si isi marcheaza locul..
Ieri ma plimbam prin Venezia, asa, ca sa mai uit, si ma uitam la ce frumos e pe aici, cita istorie, ce lucruri minunate ne-au ramas de la cei de mai demult, in fine..Am zis sa-mi cumpar un suvenir, si am intrat intr-un mic magazin..De fapt am vrut sa intru, pentru ca dincolo de usa eram tot afara, ca si cind as fi iesit..M-am intors, ca sa vad daca nu visez, sau daca nu cumva asta e doar un perete cu oglinzi ca sa pacaleasca trecatorii..Nu era..Am verificat de mai multe ori; de o parte era o cladire normala, in care cind intram ieseam de fapt dintr-o alta cladire..Ma rog, poate am halucinatii, mi-am zis, si am iesit din cladire, am trecut strada din noul peisaj, ca sa intru in alt magazin..Aici, in incapere erau mai multe usi, pe care le-am testat, si era tot ciudat, ca intram pe o usa, ca sa "ies" tot in aceeasi incapere, pe alta usa, ca si cind usile astea coincideau, de fapt, si universul era intors pe dos..In fine, am intrat si iesit de fapt, tot timpul in si din aceeasi incapere..Si ce ma mira e ca nu era nimeni acolo, desi magazinul era deschis..Apoi am iesit afara la strada, iar, ca sa caut un alt magazin..L-am gasit, am intrat, si aici era o alta chestie; camera era o camera de hotel de etaj 50 sau ceva, ca era o vedere de sus a orasului, si in pat un cuplu facea amor..Mi-am cerut scuze, desi parea ca nu ma baga nimeni in seama, si am iesit pe alta usa..Acum eram in cabina unui yacht, unde un alt cuplu facea amor..Am luat viteza, am deschis usa, si, ce sa vezi, tocmai am pasit pe o plaja de nudisti lasind in spate o coshmelie..Na, acuma unde mai intru, ca daca o iau inapoi cine stie unde ajung, desi era evident ca odata si odata tot trebuia sa ma intorc dupa ce parcurgeam suficient, ca sa nu uit drumul, evident..Am mers pe plaja, le-am facut cu ochiul la doamne, si am intrat pe usa unei alte cosmelii..Am ajuns intr-o camera de hotel la munte, ca vedeam pe fereastra un peisaj incredibil..Apoi am trecut succesiv prin: alta camera de hotel pe o insula, cabina unui vapor, un teatru, o baie publica, un avion, o sala mare, un teren de tenis, numeroase camere de hoteluri in care toata lumea facea amor, culmea, multe locuri, ca le-am si uitat..Am vazut cam orice, ca de la un moment incolo aproape alergam de curiozitate sa vad ce e dincolo de usa..Multe de tot, si e interesant ca parea ca sint invizibil, nu ma sesiza nimeni..In fine, am calatorit multe ore bune, iar la un moment mi s-a facut frica, ca am uitat drumul inapoi..Ei bine, cind am deschis usa urmatoare am iesit fix din magazinul din Venezia unde intrasem la inceput..Na..A fost o chestie incredibila pe care n-am povestit-o, ca sa nu rida lumea de mine, clar..Acuma o scriu, ca era prea de tot sa o las asa..De atunci nu mi s-a mai intimplat..O fi fost o chestie de rasuciri de astea de timp si spatiu, de fapt doar de spatiu, care s-a intimplat fix in acel timp, cine stie..Ar fi interesant sa mi se mai intimple pe viitor, ca sa calatoresc ieftin, si sa vad cit mai multe:)) O fi ceva care declanseaza chestiile astea? Ce fain a fost..Ma mai duc la Venezia, poate ca acolo e buricul pamintului; data viitoare imi iau mai mult concediu, o busola si ceva sa-mi notez ce am vazut, clar.

No comments:

Post a Comment