Friday, March 2, 2018

Culoarea sperantei

Lumile s-au adunat imprejur..Poate a fost un fenomen fizic, de atractzie gravitationala, ca cine stie ce masa ascund in interior, poate sint foarte dense, sau poate s-au tras de firele alea invizibile si pur teoretice..M-au inconjurat sferic, ca sa ma acopere de intunericul acela rece si sec al spatiilor amestecate..Le-am lasat sa ma protejeze, ca sa ramin cit mai mult in mine..Cind m-am trezit am vazut iar stelele, si margica Pamint, asa de mica, si de neajutorata..Pe masura c e ne apropiam mi se parea mai frumoasa, si mai calda..Leaganul omenirii, locul nasterii tuturor celor ce eram, sau am fost..E frumos sa te intorci, mult mai frumos decit sa pleci..Am aterizat tot acolo..Dupa toate controalele am iesit sa ma plimb, si sa respir aerul ala natural si viu..
Tot degeaba a fost si misiunea asta, ca n-am gasit ce cautam..Nu e viata in cosmosul observabil; asa ne spunea un profesor mai demult..Nu exista viata inteligenta pe care s-o descoperim, pentru ca nu avem timp sa o facem, repeta profesorul, sintem prea mici..Avea dreptate, desi a fost contestat foarte urit pe atunci, si a picat intr-o depresie terminala..Mi-a parut rau de el, ca nu era vina lui pentru realitatea asta, el doar spusese ce va fi dupa misiunile incepute cu mult timp inainte..
Anotimpurile au ramas la fel, parca..Pamintul si-a mai incetinit miscarea, acum anul e mult mai lung, si la fel si ziua..Si cresc continuu, dar inca nu suficient cit sa ne dam seama intr-o viata standard..Primavara seamana cu cea de anul trecut..Martie e tot luna femeilor..Ce frumoase sint! Chiar, parca-s mult mai frumoase, si mai prietenoase..Sper sa nu le treaca dupa luna asta, si sa se pastreze cit mai mult efectul asta de martie..
Miine imi vizitez orasul..Ma fac turist..Saptamina viitoare plec iar in misiune..O sa-mi iau niste antidepresive, ca sigur n-o sa gasim nimic..Sau mai bine alcool..Droguri nu iau ca cica te termina repede, am vazut atitia.. Alcoolul iti da doar dureri de cap si ficat obosit, dar restul ramin intacte..Iar o sa vad albastrul ala frumos de planeta singuratica..Poate era mai bine sa fie verde, ca verdele e culoarea sperantzei, si ne era mai util.. Cineva a incurcat culorile..

No comments:

Post a Comment