Sunday, October 1, 2017

Inima vs ratziune

Inima e fluida..Trece de la o forma la alta, si formele ei le mai numim stari..Asa traim, trecind prin diferitele forme ale inimii care ne altereaza calmul acela absolut pe care il visam..Care e diferita de extaz, sau nirvana, sau cum o mai fi numita de culturile lumii..De fapt nu stiu sigur daca nirvana e o stare de extaz, am folosit-o aici mai mult ca o idee de stare care ar fi o fericire din aia contrapusa agoniei.. In fine, extazul e o fericire dusa la maxim, cind ne sint invadate toate fiintzele de tot felul de lumini, si cind ne pierdem controlul..
Cea mai buna dintre stari cred ca e meditatzia, pentru ca acolo constientul domina, si esti in total control asupra a tot ce simti, esti, gindesti, ca si cind te detasezi de lume si urci ca sa vezi mai clar toate adevarurile din tine, si din ceilaltzi..
Mintea rationala si inima sint intr-o continua lupta, si una o domina pe cealalta, pe rind..Care cum e depinde de educatia proprie..Nu poti controla totul, poti doar sa-l dirijezi..Uneori e bine sa lasi lucrurile sa se intimple, alteori e bine sa pui anumite limite..Dar e bine sa nu poti fi controlat nici de inima, nici de ratiune, ci sa le imbini, cit poti, cit mai bine..Asta ar fi cazul ideal, si iti rezolva multe probleme..Si e rar..
Inima si ratiunea au logicile lor, si fiecare are dreptate, pentru ca noi ne asociem uneori unor puncte de vedere deschise de stari, care stari sint date de inima, sau de ratziune..Si noi vom fi tot timpul intre o inima si o ratziune care ne va vorbi fermecator aducind argumente imbatabile..
Uneori imi doresc sa am o conshtiintza indepartata impartziala, care sa ma ghideze, asa cum facea greierasul Jiminy cu papusa de lemn Pinocchio..

3 comments:

  1. ("Nu...
    E Voia TATALUI in Toate..,
    Fie"ca sint fantani arteziene sau cascade..")"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce pacat..(E) Ca unii pot iubi mai mult, sau altii mai? (Nu am primit nici macar ..o vorba buna).
      Imi pare sa/ca te anunt ca e ultima mea vizita pe-aici, De- acum incolo, dar fara regrete. Domnul sa te calauzeasca.!...

      Delete
    2. *putin

      Nu ai tinut cont ca eu sunt un om obosit. ..
      Nu exista iubire egoista.

      Delete