Sunday, January 29, 2017

O odisee

E o trecere in toate, o transformare pe toate nivelele, pentru ca lumea redevine, se reinventeaza continuu..Ce a fost ieri intr-un fel azi e altfel, si ce parea sa fie stabil se schimba, totul merge inainte spre ceva ce nu putem defini, pentru ca sint foarte multe variabile in ecuatzia asta acoperitoare (sa-i zicem asa)..Ramin unele valori fundamental umane care se pastreaza, si anumite adevaruri, care orice ar fi, si oricum, sint clare pentru ca ne definesc ca in axiomele matematice..Valorile se transforma totusi si ele, ca sint relative, si devin din ceva in altceva care sa fie mai cuprinzator si mai general, asa cum a fost cu legile mecanicii newtoniene..Einstein a fost genial pentru ca a aratat ca viata, universul, pot fi privite mai de sus, si mai exact..Asa si cu noi.. Fiintza umana e mai bine analizata, mai bine intzeleasa, si mai limpede abordata..Evoluam, mergem sa cautam si sa exploram orice, ca sa ne redefinim tot timpul in contextul asta al transformarilor sociale..Netul si telefonia celulara au spart orice bariere posibile..Sintem atit de liberi acum cum nu am fost niciodata in istorie..E bine.
Ma gindesc daca, cumva, odata cu atitea deschideri nu au urmat si multe inchideri..Inchideri in noi insine, in eul nostru..Sau poate ca acuma e o etapa de trecere, de la socialul cel larg, la cel limitat, pentru ca realizam ca noi nu putem comunica chiar cu toti, ci cu cei cu care chiar ne asemanam, si pe care ii simtim asa, printre rinduri, cei dintr-un cerc special..Poate ca asa va fi lumea viitorului, cea a cercurilor deschise spre identitatzi care se identifica cu anumite valori dintr-un anumit sistem..Cercuri multimi cu anumite proprietati, si sisteme de valori..Desi, poate ca asta chiar exista..
Eu sint inginer..Asa sint, asa gindesc, asa ma definesc, ca un om intre stiinta, si technica, care stie, cauta, si gaseste variante de solutii practice..Nu sint om de stiintza, nu sint teoretician, nu am abilitatile subtile ale gindurilor adinci, dar folosesc metodele stiintifice ca sa explorez..Aici e talentul meu, cred..Desi in ultimul timp am folosit doar o parte din capacitatile mele, ca sa supravietuiesc, cele ce tin mai mult de rabdare, atitudine, si tenacitate..Asta de cind sint intr-un fel de odisee pe drumurile sociale pe care le-am gasit deschise..Am invatat multe..Si mi-a placut sa descopar si alte universuri in care sint alti oameni, alte valori, alte deschideri..Odata am sa ma intorc la acel stil de abordare a lumii..Triumfal, hahaha..Glumesc..Va fi triumfal pentru mine, asta da, pentru ca mi-am demonstrat ca pot fi invingator si in situatii limita, cum sint cele de singuratate absoluta in medii ostile..Desi as fi vrut sa nu fi avut niciodata experientza asta..Dar e bineeeee..
Uneori, ca sa nu te dilesti e bine sa fii un pic nebun..Sa te lasi condus un pic, sa conduci tu un pic, si sa te eliberezi de prejudecatzi..Mergi inainte pe drumul asta al societatzii moderne, in care toate s-au eliberat de toate, si in care inveti sa-ti dirijezi impulsurile pe directii asteptate, cumva, de ceilaltzi..

No comments:

Post a Comment