Sunday, August 21, 2016

Variante contemporane

Plictiseala colosala de weekend, noroc cu netul ca te benoclezi la gagici goale, pardon, am vrut sa zic la documentare si alte chestii interesante. In fine, na, te uiti si la gagici, da te plictisesti repede, ca na, nu-s artiste, is doar fiinte mediocro-banale care doar arata bine, si asta e..
Am vazut pe urma Asterix si Obelix, si filme si benzi desenate, bai nene, desenatorul lor Uderzo e absolut genial, un asa talent greu de gasit si la Disney, bine, la Disney sint echipe peste echipe care sint deja specializate, pe cind Uderzo e unul singur. Ce mecle deseneaza omul asta, ce figuri, cazi pe jos de ris numai cind le vezi, ce mimici, e ceva ce tin minte ca m-a impresionat profund de la inceput, cind a aparut in Pif Aventura in Galia a lui Asterix, ca pusese pariu cu nush cine ca in ciuda faptului ca Galia era cucerita de romani, el si cu Obelix vor face un turneu gen turul Frantei, si vor aduce specialitati din fiecare oras prin care au trecut..Aventuri multe, si, pina la urma reusesc..Chestia de baza pentru toate e o potiune magica pe care doar druidul lor stie sa o fabrice dupa o reteta secreta, si care le da super-puteri..Dar comicul de situatii, de nume, dialogurile, si desenele absolut extraordinare fac din orice banda desenata cu Asterix o chestie unica; pacat ca Uderzo nu mai deseneaza si in locul lui e altcineva acuma..Si zic asa pentru ca am comparat Asterix cu toate benzile desenate (BD pe scurt) din Pif, pe care le cam stiu pe de rost cam pe toti, din perioada de aur a lor, si mai nene, toti erau fabulosi, fara exceptie, tot ce aparea in Pif era absolut unic si original..Dar Asterix e intr-adevar de departe cel mai bine facut, cred, parerea mea..Si daca vreti sa va convingeti duceti-va aici https://archive.org/details/Asterixcompleteset ca e toata seria..Genial; mie si Pif, si Asterix mi-au adus unele din cele mai mari satisfactii in copilarie, si datorita lor m-am si apucat de desen in generala, mai mult grafica, care, recunosc ca era buna dar nu extraordinara, bine, dupa un timp am cotit-o pe grafica pura genul renascentist, ca am studiat si anatomie, in fine..Cred ca as fi devenit un mic artist, dar asta presupunea mult timp dedicat, ore de studiu intens, etcetc, multa munca.. In perioada aia fusesem in 2 excursii prin tarile din est si cam vazusem toate marile muzee, si inregistrasem tot..Am inca in memorie toate tablourile alea fabuloase si legendele din spatele lor, dar nu am mers pe arta ca meserie, asa ca pentru mine e doar un hobby, sa zic asa..Nu am vazut in real picturile si sculpturile adevarate cele italiene din Renastere, doar pe net, dar mi-au parut familiare, pentru ca le-am comparat cu ce aveam in "baza de date" de dinainte, desi recunosc  ca mi s-au parut cele mai bune, ever, pentru ca italienii au mers mai departe la detalii, comparativ cu sculpturile antice grecesti, ca la renascentisti vezi venele de pe bratze, si unghiile, si cirliontzii parului..Plus ca prelucrarea la italieni e infinit mai subtila si artistica, sculpturile lor au un finisaj super elaborat, ca sculpturile au suprafetzele stralucitoare..Iti dai seama cita munca e acolo?:) Si totul facut in marmura nene, adica material super dur, si in secolele alea cind nu aparusera sculele de azi..
Ehei, si cite sint de zis, parca mi-ar fi mai usor sa fac inregistrari video, si sa le pun, decit sa scriu, ca mintea alearga mult mai repede ca degetele pe tastatura, dar na, imi pare rau ca pierd multe idei bune..Ma uit la ce postari au unii pe youtube, de success de altfel, mie, sincer, mi se par simple glume fata de ce discutii aveam la un pahar de vin/bere/rom/etc cind eram mai tinar, ehe..Si Badea, si Banciu, si tot neamul lor erau la degetul mic, hahaha, de fapt sa nu ne luam de ei ca au meritul lor, dar nu concurau cu bogatia aia de idei pusa deschis si limpede pe o masa ipotetica, intr-un decor autentic, cu oameni reali imprejur..Cu cita finetze analizam noi nu cred ca o vor face altii vreodata..Si cu CTP m-as lua de guler ca el are o baza de date uriasa in chelia aia a lui, stie detalii multe, e abstract si elaborat, dar destul de conform, si limitat, ca nu sare din propriile fixuri, oricit ar incerca asta, ca l-am simtit cum gindeste..In fine..Sint lumi, si lumi, si ideile avanseaza, trebuie sa fim deschisi, si liberi..Avem si noi limitele noastre, evident, dar cred ca noi gindim altfel, mai conform cu secolul asta care isi deschide larg portile..Si noi vedem mai bine cum sint lucrurile, si sintem mai clari in stil si metoda..Asa cred..

No comments:

Post a Comment